رئیس اداره منابع آب پاسارگاد افزود: کنتور هوشمند آب و برق ابزاری هستند که توانایی اندازه‌گیری میزان برق و آب را به طور هم‌زمان دارند. این کنتورها علاوه بر امکان اندازه‌گیری، قابلیت قطع برق براساس میزان برق با آب مصرفی در دوره‌های زمانی را دارا هستند و با اتمام سهمیه آب به صورت اتوماتیک برق چاه قطع می‌شود.

رسولی با تاکید بر اینکه کنتور هوشمند این امکان را به وجود می‌آورند که از طریق کارت هوشمند، میزان مجاز آب به کنتور داده شود از آغاز نصب کنتور هوشمند آب و برق در شهرستان پاسارگاد خبر داد و گفت: نصب این کنتورها از موارد 15گانه طرح تعادل‌بخشی دشت‌ها است. دلیل نصب این کنتورها کمبود آب در اثر کاهش نزولات جوی، افت آب‌های زیرزمینی، هجوم کشاورزان بومی و غیربومی برای اجاره زمین‌های اراضی کشاورزی زیر چاه و کاشت محصولات غیر استراتژیک آب‌دوست از جمله برنج، ذرت و غیره است.

وی افزود: کشاورز می‌تواند میزان آب مورد نیاز اراضی خود را طبق پروانه بهره‌برداری و میزان اراضی به وسیله کارت شارژ در فاصله زمانی تعیین شده مصرف نماید و در صورتی که کشاورز بخواهد بیش از حد تعیین شده آب مصرف نماید، سیستم هوشمند به طور خودکار مانع اضافه برداشت می‌شود..

رئیس اداره منابع آب پاسارگاد نصب کنتور هوشمند را عاملی مهم برای جلوگیری از اضافه برداشت آب عنوان کرد و افزود: هزینه نصب کنتور آب هوشمند ماهانه از طریق قبض آبونمان از کشاورزان دریافت می‌شود.

وی بیان داشت: به تمامی چاه‌های غیرمجاز اخطار داده شده است که از کشت دوم انجام ندهند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب پاسارگاد پیگیری برای تجهیز تمامی چاه‌های شهرستان پاسارگاد به کنتور هوشمند را در حال انجام عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد: به زودی کار نصب کنتور هوشمند آب و برق تمامی چاه‌های کشاورزی در شهرستان پاسارگاد به پایان برسد.

کلمات کلیدی:
کنتور آب هوشمند, کنتور آب هوشمند التراسونیک, کنتور آب هوشمند کشاورزی, کنتور هوشمند آب, کنتور هوشمند آب التراسونیک, کنتور هوشمند آب ساختمان, کنتور هوشمند چاه کشاورزی, قیمت کنتور هوشمند آب, قیمت کنتور آب هوشمند, نصب کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی, کنتور هوشمند چاه آب, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, دبی سنجی آب, ابزار دقیق,میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب, مدیریت مصرف آب, میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب