به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی، مهندس علی مصلح آبادی گفت: با توجه به بحران آب وکاهش منابع آب زیرزمینی طرح احیاء و تعادل‌بخشی توسط وزارت نیرو تدوین و به همه استان‌ها ابلاغ شده است که در طول برنامه ششم توسعه اجرایی شود.

مهندس مصلح آبادی افزود: در این راستا 15 پروژه معرفی شده است که سهم وزارت نیرو 11 پروژه، وزارت جهاد کشاورزی 3 پروژه و وزارت صنعت، معدن و تجارت یک پروژه است.

وی تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های مجاز، انسداد چاه‌های غیرمجاز و تقویت گروه‌های گشت و بازرسی از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نیرو برای اجرای این طرح است.

مدیر امور منابع آب شهرستان اراک اظهار کرد: در بحث کنتور آب هوشمند امور منابع آب شهرستان اراک به عنوان متولی حفاظت از منابع آبی زیرزمینی، با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری‌های مداوم توانسته تاکنون 96 کنتور در سطح شهرستان نصب و راه‌اندازی کند و میزان بهره‌برداری از چاه‌های مجاز را کنترل نماید و رتبه اول را در بین دیگر شهرستان‌های استان در نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب به خود اختصاص دهد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی پیش رو و افت شدید منابع آب زیرزمینی، حفظ و صیانت از این منابع خدادادی و ملی عزم همگانی و تلاش شبانه روزی را می‌طلبد.