به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی صبح امروز در سی و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی استان برای بررسی نقش بهره‌وری در بخش کشاورزی با بیان اینکه از 34 هزار حلقه چاه کشاورزی استان فقط چهار هزار حلقه چاه کنتور هوشمند آب دارند اظهارداشت: مابقی این چاه‌های کشاورزی هیچ کنتور آب هوشمند برای میزان برداشت آن‌ها وجود ندارد.

وی بر تجمیع اراضی کشاورزی و جمع‌آوری خرده مالکی در استان تاکید کرد و گفت: این موضوع از سال‌های بسیار قبل در استان پیگیری می‌شود و باید دلایل عدم موفقیت آن را در این سال‌ها تحلیل و بررسی کرد.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه یک برنامه زمان‌بندی باید گذاشته شود و چاه‌های کشاورزی را به کنتور هوشمند آب مجهز کرد افزود: تا زمانی که ارزش آب در استان محاسبه نشود بهره‌وری آب در کشاورزی بالا نمی‌رود.

وی با اشاره بر لزوم تدوین نقشه اراضی کشاورزی در شهرستان جیرفت و جنوب استان افزود: باید تا مهرماه امسال کاشت محصولات کشاورزی در هر منطقه مشخص شود و کاشت محصولات کشاورزی در جنوب استان ساماندهی شود.

فدایی با بیان اینکه باید بر حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی نظارت و کنترل شود گفت: برداشت آب از چاه‌های کشاورزی باید طبق پروانه بوده و مصرف آب در این حوزه مدیریت شود.
وی با اشاره به تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور آب هوشمند افزود: باید تعداد کنتورهای هوشمند آب نصب شده توسط سازمان جهادکشاورزی شمال و جنوب استان اعلام شود.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه برای کشت گلخانه‌ای به مجوز محیط زیست، آب و زمین نیاز نیست و جهاد کشاورزی مجوز می‌دهد؛ بیان کرد: باید ازمنابع مالی موجود در اجرای سیستم آبیاری نوین و ترویج این اقدام در بین کشاورزان استفاده مناسب کرد.

در این جلسه سید یعقوب موسوی مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در بین مردم جنوب استان کرمان اظهارداشت: بالغ بر 80 درصد اقتصاد جنوب استان کرمان در بخش کشاورزی است.

به گزارش تسنیم محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه شورای هماهنگی سیاست‌گذاری و هماهنگی در حوزه کشاورزی استان لازم است اظهارداشت: این شورا باید با جمع‌بندی علمی بحث کارشناسی کشاورزی در استان را جلو ببرد.

کلمات کلیدی:
کنتور آب هوشمند, کنتور آب هوشمند التراسونیک, کنتور آب هوشمند کشاورزی, کنتور هوشمند آب, کنتور هوشمند آب التراسونیک, کنتور هوشمند آب ساختمان, کنتور هوشمند چاه کشاورزی, قیمت کنتور هوشمند آب, قیمت کنتور آب هوشمند, نصب کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی, کنتور هوشمند چاه آب, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, دبی سنجی آب, ابزار دقیق,میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب, مدیریت مصرف آب, میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب