به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمد حسین جعفری گفت: تا ابتدای امسال پروژه نصب و بهره‌برداری از کنتورهای هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی با همکاری و مساعدت بهره‌برداران فهیم، با پیشرفت بیش از 95 درصد به انجام رسیده است.

وی افزود: با عنایت به این که کنتورهای هوشمند آب و برق قبلی برای چاه‌های کشاورزی با دبی نسبتا بالا و قیمت پایین‌تر طراحی شده بود قرار بر این شد برای اندازه‌گیری چاه‌هایی با دبی کمتر همچون چاه‌های صنعتی و خدماتی از سایر انواع کنتورهای هوشمند حجمی مورد تائید وزارت نیرو بهره گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: کنتورهای هوشمند حجمی جدید، با بهره‌گیری از سیستم اندازه‌گیری جریان آب به روش الکترومغناطیسی (کنتورهای هوشمند آب الکترومغناطیسی)، دارای دقت بالاتری در اندازه‌گیری آبدهی‌های کمتر بوده و متناسب با وضعیت چاه‌های غیر کشاورزی طراحی و ساخته‌شده است.

مهندس جعفری گفت : با نصب گسترده کنتورهای آب هوشمند بر روی چاه‌های غیر کشاورزی اعم از صنعتی، دام و طیور، خدمات و حتی چاه‌های آب شرب، در آینده نزدیک پایش و کنترل بهره‌برداری تمامی چاه‌های استان، به‌صورت کاملاً هوشمند و از راه دور صورت گرفته است و قدمی بزرگ در راه کنترل بحران آب زیرزمینی با مدیریت جامع منابع و مصارف برداشته شود.

وی افزود :این کنتورها با هزینه نسبتاً پائین و کارایی قابل‌قبول برای چاه‌های کشاورزی با آبدهی بالاتر تولید و نصب گردیدند و اکنون فرایندهای کالیبراسیون و شارژ کنتورهای مذکور در حال انجام بوده و این کنتورها در مدار بهره‌برداری قرارگرفته‌اند.

کلمات کلیدی:
کنتور آب هوشمند, کنتور آب هوشمند التراسونیک, کنتور آب هوشمند کشاورزی, کنتور هوشمند آب, کنتور هوشمند آب التراسونیک, کنتور هوشمند آب ساختمان, کنتور هوشمند چاه کشاورزی, قیمت کنتور هوشمند آب, قیمت کنتور آب هوشمند, نصب کنتور هوشمند چاه آب کشاورزی, کنتور هوشمند چاه آب, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, کنتور آب هوشمند الکترومغناطیسی, دبی سنجی آب, ابزار دقیق,میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب, مدیریت مصرف آب, میزان رضایتمندی کشاورزان از نصب کنتور هوشمند آب